Zondag


Mooi weer vandaag, werkelijk schitterend. En ja, het was zondag, dus ik was vrij. En ja, ik ben buiten geweest, ik heb gewandeld met de hond en een stukje gefietst – maar alles in mijn eentje.
Op zulk soort dagen ben je als single-met-weinig-vrienden echt alleen en zo’n hond helpt dan ook niet. Overal zie je mensen samen: buiten zittend, pratend, wandelend of fietsend. En alleen-zijn voelt dan heel erg eenzaam en deprimerend zinloos.
De tijd doden, dat is wat ik doe. De dag zien door te komen, tot het avond is en bedtijd wordt. Tot de volgende dag.

Die Tristan in Alphen aan de Rijn, wat zou die bezield hebben? Ook erg alleen soms? Hij was suïcidaal, zei men vanavond op het Journaal. Maar suïcide betekent zelfdoding en niet het doden van anderen…..

Een gedachte over “Zondag

  1. Hoi Jan Jaap, ik heb de laatste tijd niet veel achter de pc gezeten. Daarom is het nu de hoogste tijd om weer even wat van me te laten horen.

    Ik heb wat betreft dat drama in Alphen dezelfde gedachte. Zelfdoding en moord hebben m.i. niet veel met elkaar gemeen, behalve dat ze beide destructief van aard zijn. In dit soort situaties moet ik ook denken aan de ouders van die jongen. Zal wel komen omdat ik ook kinderen in de leeftijd van die Tristan heb. Er zijn al met al heel wat levens voorgoed getraumatiseerd. Afschuwelijk!

    Gr. Henk

Geef een reactie

