Moe van Egypte


Bent u ook al Egypte-moe? Ik wel, na die tsunami van mediaberichten de afgelopen week over de demonstraties in Caïro. Elke dag, echt elke dag het belangrijkste item in het acht-uurjournaal en de andere nieuwsbulletins. Pagina’s vol in de kranten met alle details over de opstand. Ik weet wel, je hoeft het natuurlijk niet allemaal te lezen, maar het raakt je toch, wat daar gebeurd. En de media confronteren je ongevraagd ermee.

En zou er echt iets veranderen daar, iets verbeteren? Als we niet oppassen, wordt het een tweede Iran en dat is nog erger dan Mubarak. Je gunt het Egyptische volk net zo goed vrijheid en welvaart, maar dat zal wel niet snel gebeuren: geen echte democratie, overal corruptie, veel te veel mensen (de bevolking van Egypte is in 40 jaar tijd verdubbeld), niet genoeg werk voor iedereen, de Arabische mentaliteit.

Minder informatie – ik zou wensen minder te weten van alles wat er gebeurd. Want wat niet weet, wat niet deert.
Ik kan bidden voor de noden van deze wereld, maar voel me verder tamelijk machteloos ten aanzien van alle ellende.
Wat voor nut hebben al die nieuwsberichten eigenlijk?

2 gedachtes over “Moe van Egypte

  1. Pingback: Dus toch…. « De Wereld van Jan Jaap

Geef een reactie

