Popmuziek


Popmuziek, wie houdt er niet van!
In de auto, op het werk, tijdens een feestje…, overal kunnen we het horen. Heerlijk toch?! Jazeker. Maar…, helaas houdt de satan ook van deze muziek en vuurt hij hierin veel van zijn machtige pijlen op ons af. Met diepere achtergronden, èn schokkerende ondersteuning door filmmateriaal organiseren wij regelmatig jongeren- en ouderenavonden waarbij dit onderwerp centraal staat.

DE NIEUWE POPLEZING ‘Naar wie luister jij?!?’ De dodelijke waarheid over popmuziek!

D.V. Zaterdag 12 Februari Genemuiden:
Waar: Hervormd Centrum, Stuivenbergstraat 51, Genemuiden.
Hoe laat: Aanvang lezing 19.30, koffie v.a. 19u.
Gastheer: ds. R. van Kooten

————————————————————————————————————

>>> Bovenstaande tekst is te vinden op de website van Jij Daar!, een stichting die thema-avonden organiseert voor reformatorisch-christelijke jongeren. De ‘lezingen’ van de stichting over de gevaren van popmuziek deed de afgelopen weken nogal wat stof opwaaien in diverse – christelijke en niet-christelijke – media. In het Reformatorisch Dagblad van 28 december vorig jaar trof ik een uitgebreid verslag aan van zo’n lezing in Doorn. Op de druk bezochte bijeenkomst werden videoclips vertoond van populaire artiesten, zoals Lady Gaga en Lily Allen. ‘Hartverscheurende geluiden, hitsige beelden en satanische teksten’, noteerde de aanwezige verslaggever. De jongeren in de zaal waren zo geschokt door wat ze zagen, dat ze bij de afsluiting spontaan overeind kwamen om staande een psalm mee te zingen.

>>> ‘Learning to Fly’ van Tom Petty and the Heartbreakers heb ik altijd een mooi liedje gevonden. De tekst gaat over het doen van schijnbaar onmogelijke dingen: learning to fly, leren om op te stijgen. Onschuldig, een onschuldig liedje. Gisteravond echter vond ik op YouTube de videoclip van het nummer en na het zien hiervan moest ik mijn mening bijstellen. Ik zag seks – niets verhullende beelden van het seksueel ontwaken van een kind. Het nummer heeft hiermee voor mij zijn onschuld verloren. Maar oordeel zelf en klik op de link:

_______________________________

Ik vroeg me gisteravond na het bekijken van deze clip af: Hebben die jongens van Jij Daar! gelijk met hun kruistocht en is popmuziek inderdaad zo verdorven?

_______________________________

 

3 gedachtes over “Popmuziek

  1. Ik heb ook wel eens gelezen van mensen die satanische berichten in de bijbel zien wanneer ze de tekst in een andere volgorde lezen (ofzo, weet het niet precies meer) Ik neem zulke berichten dus altijd met een enorme korrel zout.

Geef een reactie

