Deze dag (25/11/10)


Koud, maar na een flinke wandeling met de hond toch een goed gevoel – alsof het een prestatie is om bij deze temperaturen te gaan lopen! Weinig te zien trouwens: kale bomen en kale struiken, de tijd van het jaar…

’s Middags even naar de volkstuin geweest om de rozen en de fuchsia’s aan te aarden* als beschermingsmaatregel tegen de vorst. Het was er somber en nat, een mistroostige boel en ik ben niet langer gebleven dan strikt noodzakelijk. Kunnen we de winter niet overslaan en gelijk aan het voorjaar beginnen?

Lekker warm in mijn woonkamer thuis, met dank aan de comfortabele gashaard. De fauteuil naast de haard, een goed boek op schoot en ik ben tamelijk tevreden!

Lekker vrij vandaag en mijn eigen dingetjes gedaan. Verder gegaan met de cursus ‘Bijbel en Christendom’ van Studieplan, boodschappen gehaald, de krant gelezen. Een gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid – voor een belangrijk deel slechts schijn, maar toch.

Vervelende, zeurende gedachten in mijn hoofd – over dingen die mis gingen in de omgang met anderen, dichtbij en veraf. Zou mindfulness (zie vorige blogpost) kunnen helpen bij het omgaan met deze gevoelens?

Tel uw zegeningen – moet ik vooral vaker doen. Als ik kijk hoe het in andere landen is (Haïti bijvoorbeeld), heb ik weinig reden tot klagen….

* aanaarden: het hart van de plant bedekken met grond of dode bladeren tegen de kou.

Geef een reactie

