Tussentijd


Ik noem het maar de tussentijd: die wat vreemde periode tussen zomer en herfst waarin we nu zitten, geen vlees noch vis, een overgangstijd. Mijn lichaam moet wennen aan de relatief lage temperaturen, de zomer zit nog in mijn botten. Te snel ging het allemaal, het ging te snel voorbij en een mooie nazomer zat er dit jaar ook niet in.

Twee vragen doemen op: steek ik nu de kachel al aan, of wacht ik nog even? En: wat moet ik aantrekken – mijn zomerplunje is eigenlijk te koud, maar voor een winterwarme outfit is het nog veel te vroeg.

Drie dagen gewerkt op de boomkwekerij in Wassenaar, deze week. Dankbaar voor een glimp zon, wegduikend in mijn jas voor die harde wind die op sommige dagen woei. Zouden de rozen in mijn volkstuin nog een tweede bloei geven, of is het al te laat? Voor lange wandelingen met mijn hond is het goed weer: van stevig doorlopen wordt je warm – echt ‘hondeweer’, die tussentijd.

Kan ik het aan, die lange herfst- en winterperiode die straks komt? Hoe houd ik de moed erin als het buiten somber en koud is en de dagen kort? Misschien moet ik een nieuwe hobby oppakken – iets om de winter als het ware te slim af te zijn. Misschien moet ik weer verhalen gaan schrijven, maar ik heb eerlijk gezegd weinig zelfdiscipline/doorzettingsvermogen op dit moment. No worries, het is nog lang geen december…

Een gedachte over “Tussentijd

Geef een reactie

