Home » Ik geloof » Is het waar??

Is het waar??


Op een van mijn zwerftochten over het World Wide Web kwam ik langs de site http://www.eeuwigheid.net/, opgezet door een groep christenen die op deze manier anderen proberen te overtuigen van de waarheid van het christelijke geloof. Onder het kopje ‘Hemel en hel’ vond ik een video met de titel ’23 minuten in de hel’. Het bleek te gaan om een getuigenverslag van de Amerikaan Bill Wiese, die claimt door God in de geest voor korte tijd in de hel geplaatst te zijn en iets van de verschrikkingen daar gevoeld te hebben, met als doel om daar later tegenover anderen van te getuigen.

In de video vertelt hij hoe hij zich in een soort gevangeniscel bevindt, liggend op de vloer. Het is er ontzettend warm en er is bijna geen lucht, zodat ademhalen moeilijk is. In de cel zijn 2 reusachtige wezens (demonen) wiens haat jegens hem voelbaar is. De demonen pakken Wiese op van de vloer, smijten hem tegen de muur van de cel en martelen hem. Buiten de cel is een enorme vuurzee met tientallen meters hoge vlammen en er zijn mensen in het vuur die het uitschreeuwen van de pijn. Het is, kortom, een afschuwelijke plek om te zijn.

Op onderstaand 10-minuten filmpje een deel van Wiese’s getuigenis:

Mijn vraag is nu: KAN DIT VERHAAL WAAR ZIJN?? Hoeveel geloof mag/moet je hechten aan zo’n relaas?

3 thoughts on “Is het waar??

  1. Hoi Jan Jaap. Of het waar is. Tja, de hel is een niet verterend vuur. Een plaats waar wordt gehuild en tanden geknarst. Dus het zou kunnen.

    Ik vind wel dat die man zijn haar weer aardig is bijgetrokken na die verschroeiende hitte…

    Gr. Henk

  2. Toets het getuigenis aan de bijbelgedeelten in mijn bijbelstudie “Wat staat de mens te wachten na de dood?”

    Ik denk dat de Bijbel er alle reden toe geeft, om niet slechts te geloven in het bestaan van de hemel, maar ook in het bestaan van de hel en de poel des vuurs.

    Dus zorg dat je wederomgeboren wordt door het geloof in Christus, zodat dit noodlot je bespaard zal blijven.

  3. De hel is een reeële plaats in het hart van de aarde.
    En een ieder die het Evangelie aanhoort en toch de Here Jezus als zijn verlosser afwijst, is op weg naar de hel.

    Maar: de Bijbel leert duidelijk dat de hel op dit moment nog leeg is !!!

    Daarom plaats ik grote vraagtekens bij wat Wiese in het filmpje vertelt.
    En Meredith Baxter, die geloof ik helemaal niet!

Geef een reactie

