Home » Dingen van alledag » Te warm om te bloggen – vrijdag 2 juni

Te warm om te bloggen – vrijdag 2 juni


Het leven gaat soms niet over rozen zegt men, maar op mijn volkstuin staan die zelfde rozen inmiddels wel in volle glorie te bloeien.

Goed, met deze ge-wel-di-ge openingszin verklaar ik dit bericht voor geopend. Gisteren in de ochtenduren naar de tuin geweest en niet al te veel gedaan. Een deel van de ligusterhaag geknipt met een handschaar – een goeie training voor je arm- en schouderspieren. De haag was inmiddels zo hoog gegroeid dat snelle actie noodzakelijk was om klachten van de beheerscommissie van ons volkstuincomplex te voorkomen. En ja, de donkerrode roos in de border is schitterend. Verder is het vooral droog, droog droog. De regenton is allang leeg, ik vul de gieter met water uit de sloot en zeul het ding de tuin door naar de planten. En dat een aantal malen achter elkaar. Een stevige onweersbui zou best fijn zijn…

Het is eigenlijk te warm om te bloggen. Het is nog geen tien uur in de ochtend als ik dit schrijf en ik zit nu al te zweten. Een bovenwoning op de tweede etage en het wordt meer dan 30 graden vandaag. De hometrainer waar ik eerder over schreef wordt vanmiddag bezorgd, dus op het heetst van deze dag ben ik aan huis gebonden. Ook dat nog.

Bij de woning op de begane grond beneden me zijn werklui bezig de buitenboel te schilderen, ze hebben hun bouwradio op een Nederlandstalige zender staan en ik mag meegenieten. Wat een dag. Als het Nederlands elftal nu maar verliest van Brazilië vanmiddag, zijn we van díe gekte in ieder geval verlost.

5 thoughts on “Te warm om te bloggen – vrijdag 2 juni

  1. Ha JanJaap,
    Ik lees hier je blog weer eens, eerst was ik het adres kwijt, maar nu ben ik weer van de partij.
    Knap warm op een bovenhuis, dat geloof ik! Ik lees van je fiets, ik vroeg me af of je er niet nog moeier van wordt. Ik heb het zelf ook na mijn werk, ik kom tot niets, maar een klein slaapje helpt, alleen dan heb ik vaak ś avonds problemen.
    Leuk om te lezen over Johnny Cash en het nummer Hurt. Ik vind het het allermooiste nummer, je voelt het “in je botten”. Ik ben een fan van hem.
    Wij zitten hier op de camping de bearshoeke in Oudega friesland. Hopelijk blijft het redelijk weer, want we zitten in een tent.
    Kom je nog weleens in scheveningen in de kerk of luister je via de kerktelefoon?

    Hart groet JanJaap

    • Hoi Jan Jaap,
      Leuk dat je mijn blog leest en een reactie achterlaat.
      Ik moet het maar zien met die hometrainer, ik ga het gewoon proberen, als het niks is, kan ik hem altijd weer doorverkopen via Marktplaats.
      Ja, ik ben ook fan van Johnny Cash, voorzover het die serie ‘American Records’ cd’s betreft.
      Ik luister tegenwoordig via internet naar de kerkdiensten van de Bethlehemkerk (PKN) hier vlakbij. Ik ben nog wel lid in Scheveningen.
      Prettige vakantie verder en groeten aan Loes,

      Jan Jaap

      • Hoi Jan Jaap,

        Ik kan wel merken dat de warmte je melig maakt. Ik moet er om lachen. Het doet me denken aan Mister Bean die zichzelf een kaartje stuurt. Misschien ken je dat filmpje wel.

        Ik heb de laatste week ook weinig geblogd vanwege de warmte. Maar ik ben je niet vergeten hoor. Ik blijf je stukjes lezen. Misschien niet allemaal, maar zeker de meeste. En niet als een verplichting, maar omdat het graag doe. Omdat wat je schrijft me interesseert. We houden contact!

        Gr. Henk

Geef een reactie

