Kamerfiets


mooie dame, mooie fiets....

Ik heb een hometrainer besteld bij Wehkamp. Die van de foto hierboven ja, en hij wordt aanstaande vrijdag geleverd. Als bouwpakket, wel te verstaan – dus ik moet hem eerst zelf nog in elkaar sleutelen, voordat ik kan gaan fietsen. De dame op de foto wordt helaas niet meegeleverd.

Mijn conditie is bar slecht, ik heb heel weinig energie en ben gauw moe. Na een stevige werkdag stort ik soms bijna in elkaar. Vechtend tegen de slaap zit ik dan voor de tv, regelmatig op mijn horloge kijkend: hoe laat is het, mag ik al naar bed?

Dus. Er moest iets gebeuren. De sportschool is geen optie voor me: al die vreemde mensen daar, mensen die op je letten, die naar je staren, al die drukte daar….Daarom uiteindelijk gekozen voor een thuistrainer. Fietsen is goed voor longen en hart, is mij verteld en door de inspanning die je levert zal na verloop van tijd je conditie beter worden – althans, dat hoop ik. Het ding heeft een transportwiel, dus je kunt hem makkelijk voor de tv rijden als je gaat fietsen, dat maakt de work-out misschien wat minder saai. Want saai ís het, kilometers maken op zo’n ding, dat weet ik uit ervaring. Ik heb namelijk eerder een hometrainer gehad en die werd mede daarom nauwelijks gebruikt, stond gewoon stof te verzamelen in een zijkamertje.

De kamerfiets heeft acht trainingsprogramma’s en een stuk of veertien ‘weerstandsniveau’s’. Hoe hoger het niveau, hoe zwaarder hij fietst. Uiteraard begin ik met de lichtste stand en forceer ik niks. Langzaam opbouwen, vooral geen gekke dingen doen.

Wat een leven. Jezelf thuis in het zweet trappen om je een beetje beter te voelen. Jaren terug voor mijn gezondheid gestopt met roken en nu dit. Een mens moet wat, maar het is niet alles. Benieuwd of ik het volhoud als het nieuwtje er eenmaal af is.

3 gedachtes over “Kamerfiets

    1. Bart

      Dat is dan jammer JJ, ik heb net zo’n soort fietsje besteld. Slecht weer opkomst, dus lekker op die saaie fiets de spiertjes opspanning
      houden.

      Groetjes,
      en nog bedankt voor jou reactie, fijne kerst en jaarwisseling toegewenst!
      Bart uit Den Haag

Geef een reactie

