Geluk


Geluk is: alleen werken, helemaal alleen. Een eigen taak toegewezen krijgen op de boomkwekerij en die zelfstandig uitvoeren. Geen collega’s of baas in de buurt, niemand die me op de vingers kijkt, niemand die op me let. Ik en dat werk, verder niemand.

Ik samen met mijn gedachten – dat zijn er eigenlijk twee. Toch niet helemaal alleen.

Vogelzang om me heen, een weg in de verte, de geluiden van het nabijgelegen dorp, een vliegtuig hoog in de lucht, mijn eigen stem als ik tegen mezelf praat.

Geluk.

5 gedachtes over “Geluk

  1. Mooi verwoord Jan Jaap. Ik herken het ook wel. In wezen werk ik ook het liefst alleen. Is ook niet veel mis mee. De een is een gezelligheidsdier en de ander kan goed zonder mensen.

    Gr. Henk en werk ze morgen. Het wordt weer een mooie dag!

    1. Jan Jaap

      Niet mee eens. Ik was vandaag uitzonderlijk moe en had daardoor geen goede dag. En zo kan er zoveel zijn: vervelend werk, problemen in de omgang met collega’s.
      Sommige dagen zijn goed, andere niet.

    2. Als alle dagen goed zouden zijn, lijkt ’t eerder op een prozac-leven, zonder enige twijfel in zichzelf. Elke dag zijn er immers continu veranderende invloeden die bepalen in welke mate de dag evolueert.

      1. Jan Jaap

        Da’s ook waar – ik kan alleen zo slecht tegen die ‘veranderende invloeden’! Ik ben totaal niet flexibel en raak gauw uit mijn evenwicht als er iets onverwachts gebeurd.

Geef een reactie

