Deze week


In het zweet mijns aanschijns gewerkt op de boomkwekerij, 5 volle dagen; bomen gerooid en bomen  geplant; stress, maar ook mooie momenten; de baas is zeer tevreden; gisteren mijn eerste salaris ontvangen, was netto meer dan ik gedacht had; nog even een weekje doorbijten, dan wordt het rustiger.

Vanuit de auto ooievaars zien zweven op de thermiek tussen Den Haag en Wassenaar.

Een close encounter gehad met een goudhaantje op de werkplek; hij zat nog geen meter bij me vandaan in een struik, totaal niet bang, kleinste vogeltje van Europa, wondermooi geschapen, geel/oranje streepje over de kop.

Me verblijd over de victory van Barack Obama over die perfide Republikeinen. Yes, we can! Hoop boven cynisme, bescherming van de zwakken in de samenleving boven nietsontziende marktwerking. Een ziektekostenverzekering voor 30 miljoen tot nu toe onverzekerde Amerikanen.

Veel kikkers en padden gezien in de sloot achter de kwekerij, nog even en het kikkerdril ligt op het water; de lente en alles wat daar bij hoort, is nu overal zichtbaar en hoorbaar: als ik ’s ochtends vroeg de hond uitlaat, hoor ik merels en zanglijsters zingen; struiken botten nu snel uit, de forsythia’s bloeien al.

Door al dat werken schieten andere dingen erbij in: het nakijken en herschrijven van mijn verhaal ‘Over een man een olifant,’ dat ik t.z.t. wil opsturen naar een uitgever; het schoonhouden van mijn huis; het maken van een afspraak met de tandarts; het maken van een afspraak met de dierenarts voor de jaarlijks injecties van de hond en meer…..

goudhaantje
4 gedachtes over “Deze week

  1. kattekliek

    Ik las zojuist ook je vorige blogje over je nieuwe baan. Fijn dat je weer aan de slag bent en dat het goed gaat!

    Dit werk lijkt me zeker interessanter dan paprika’s plukken – alhoewel natuurlijk lichamelijk veeleisender. Het geeft meer afwisseling en daarmee voldoening.

    Veel succes! 🙂

  2. wies

    Soms ben ik jaloers op je: zo dicht bij de natuur werken en zoveel herkennen! Vorig jaar kregen we op het vogelasiel allemaal Goudhaantjes binnen uit Noordwijk. Dood of op sterven na dood, zo triest. Vielen zo uit de boom. We weten nog steeds niet wat het geweest is. Een of andere ziekte misschien.
    Nu hebben we 3 jonge bosuilen, geweldig spul.

Geef een reactie

