Home » Tuinieren » Volkstuin

Volkstuin


Het is voorjaar, tijd voor de tuin. Afgelopen zaterdag tussen de buien door de rozen gesnoeid en bemest, wat snoeiwerk gedaan en de borders schoongemaakt.
De rozen heb ik bemest met eigen compost – dat gaat straks groeien en bloeien als nooit tevoren. Een van de geneugten van het tuinieren: zelf je eigen compost maken. Ik heb vorig najaar halfverteerd tuinafval afgedekt met plastic en zo de hele winter laten liggen. Nu is het compost en puik spul om de tuin mee te bemesten.
Ik heb zelf violen gezaaid in mijn kasje, die kunnen binnenkort naar buiten. Verder heb ik nog zakjes zaad liggen van verbena, chrysanthemum en campanula. Die ga ik binnenkort ook zaaien in het kasje en als dat lukt kunnen de plantjes in mei/juni de tuin in. Dan hoop ik van de zomer een hof vol bloeiende planten te hebben en dat tegen lage kosten. Het tuincentrum verdient niks aan me, dit jaar.

Geef een reactie

