Briljant


Toen ik vanmiddag met de auto de straat inreed en voor de deur parkeerde, viel het me op dat er een kaartje hing aan het stuur van mijn in het fietsenrek gestalde rijwiel. Ik dacht eerst dat het een mededeling van de gemeente was: een vooraankondiging dat ze binnenkort mijn deerlijk verroeste en de laatste jaren nauwelijks gebruikte fiets gaan verwijderen, ten einde op die manier een aanzienlijke verbetering van het straatbeeld tot stand te brengen.

Fout, het was iets heel anders: een reclame-uiting van de firma Dryride, die op deze wijze haar produkt probeert te slijten. Het gaat om een soort stang waarmee je je paraplu kunt bevestigen aan het stuur van je fiets ten tijde van hevige regenval.

Briljant – vanaf nu geen regenpak meer nodig. Doe de auto maar weg en bespaar op die manier duizenden euro’s per jaar. Van nu af aan fiets je droog en comfortabel door de stad. Je moet dan trouwens wel een paar dingen voor lief nemen:

1. het is natuurlijk geen gezicht, zo’n plu aan je fiets.

2. als de wind verkeerd staat, slaat de regen er onder door. Of de wind zorgt ervoor dat de paraplu dubbelklapt, dat kan ook nog.

3. je uitzicht wordt erg belemmerd door dat ding aan je stuur, om nog maar te zwijgen over het risico dat passerende auto’s en vrachtwagens de plu aantikken, want hij steek natuurlijk wel een stukje uit….

Voorlopige conclusie: Ik wacht  nog even met de aanschaf en neem gewoon de auto als het regent.

2 gedachtes over “Briljant

  1. Ik dacht gelijk aan je puntje 2, Jan Jaap. Het lijkt me gevaarlijk en betwijfel of het wettelijk is toegestaan.

    Ik zie slechts één mogelijk afzetgebied voor de maker van deze plu: de rollator. En dan enkel bij mooi weer. Als parasol.

    Ja, ja, als je een beetje creatief bent en de juiste marketing toepast is alles te slijten.

    Gr. Henk (Heb je vandaag nog lekker gewerkt? Er was in ieder geval weer eens een zonnetje te zien en een redelijke temperatuur te voelen)

Geef een reactie

