Hard voor weinig


Hard werken en weinig verdienen, dat is mijn situatie op dit moment. Ik werk deze weken full-time op een boomkwekerij met behoud van W.W.-uitkering (minder dan 1000 euro per maand). Geen salaris dus, ondanks het vaak zware werk. Niet erg motiverend.

Vandaag ongeveer 1000 struikjes geplant. Slecht voor je rug, dat telkens bukken naar het plantgat en weer overeind komen, bukken en weer overeind komen. Gisteren grote struiken gerooid, maandag ook.

Commentaar van de baas vandaag op mijn werk, gezeik van de mensen die mij vanuit de W.W. begeleiden naar een betaalde baan en vinden dat ik tevreden moet zijn met dit. Mijn autisme en andere eigenschappen waardoor ik het uiteindelijk niet meer trok en werkloos werd, lijken vergeten te zijn.

Totdat ik het zat ben en ineens onaangekondigd thuis blijf. Dan schrikt iedereen op.

2 gedachtes over “Hard voor weinig

  1. wies

    Heb je het deze week nog volgehouden, Jan Jaap? Ik leef met je mee en hoop van harte dat de temperatuur wat omhoog gaat. Met warmer weer gaat het allicht wat makkelijker!

Geef een reactie

