Donderdag 18/02


Mijn tweede werkdag deze week op de boomkwekerij in Wassenaar. Ik heb pijn in mijn onderrug van gisteren: 25 kruiwagens koemest uitgereden en over het land verspreid; coniferen gerooid en in een container gestapeld. Gestapeld – er moesten meer bomen in de container dan volgens het m2 vloeroppervlak mogelijk was, dus er werd een beroep gedaan op ons improvisatietalent. Slecht voor je rug, zulke zware bomen optillen…..

Koemest aan mijn schoenen, koemest op mijn spijkerbroek, zweet op mijn lichaam. Mooi weer trouwens gisteren, dat dan weer wel. Vandaag waterkoud, niks aan.

Er leeft van alles op en rond zo’n boomkwekerij: een grote gele kwikstaart kwam gisteren op de mest af en vanochtend kruiste een fazantenhen mijn pad. Een groepje staartmezen bezocht de coniferen die nog op het land stonden en boven mij hoorde ik het ‘tsjik tsjik’ van kramsvogels in de lucht.

Kabinetscrisis in Den Haag. Speculaties over de val van de regering. Nieuwe verkiezingen en een nieuwe coalitie zijn misschien helemaal zo gek nog niet. Als het CDA dan maar niet opnieuw in de regering komt, want die J.P. wil alleen maar bezuinigen volgens mij……

grote gele kwikstaart
Geef een reactie

