Tis nog winter, maar toch…..


Venijnig koud vandaag, volop winter – en toch komt het voorjaar eraan.

De elzen bloeien nu, de bomen hangen vol met bruin-rode katjes. Een mooi gezicht, zeker als de zon erop staat. Ook aan de hazelaars in het plantsoen hangen katjes, al moeten die zich nog openen. Bloeiende sneeuwklokjes heb ik nog niet gezien, maar verwacht ik wel binnenkort

In het bos laat de bonte specht zich weer horen met zijn karakteristieke roffel. Koolmezen en pimpelmezen gaan zo langzamerhand op zoek naar een geschikte nestgelegenheid. De zanglijster is een van de eerste tuinvogels die weer begint te zingen, soms al eind januari. De heggemus, ook zo’n ‘vroege vogel’ heb ik twee weken geleden al even gehoord.

De lente komt eraan……

(voor meer natuurwaarnemingen en -verwachtingen: http://natuurbericht.nl )

2 gedachtes over “Tis nog winter, maar toch…..

  1. wies

    Ieder jaar komt een koolmezenkoppel onze mussenkast inspecteren. Zullen ze het toch een keer proberen? Ik denk het niet, maar aan de andere muur hangt een mezenkast, die wordt bijna elk jaar bewoont. Ik kijk er nu al naar uit.
    Wies.

Geef een reactie

