Vandaag


Deze weblog bestaat pas 5 maanden en de teller staat nu al op ruim 2000 bezoekers. Weliswaar zijn mijn eigen, frequente bezoeken bij dat aantal inbegrepen, maar toch……

Mijn Suzuki Alto kreeg vandaag zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt. Vanochtend over gepekelde wegen naar de dealer die op een nogal afgelegen bedrijfsterrein aan de rand van de stad zit. Eindeloos wachten bij de receptie, want er zijn twee senioren voor me en de dame aan de andere kant van de balie heeft alle tijd.

Auto uiteindelijk achtergelaten en lopend naar de dichtsbijzijnde tramhalte, drie kilometer verder. Het is even een vreemd gevoel, zo zonder heilige koe:  ontheemd bijna, onveilig, primitief, gehandicapt, beroofd, armoedzaaier, geen status meer. De wandeling zelf is eerst koud maar wordt later, eenmaal op bedrijfstemperatuur gekomen, bijna aangenaam. Sneeuw en ijs op de trottoirs, vrijwel niemand maakt nog zijn eigen stoep schoon. Dat is blijkbaar iets van vroeger, van een andere tijd. Zo je weg zoekend door de stad heeft iets anoniems – weggedoken in een dikke winterjas, met de handen in de zakken, het lichaam iets voorover gebogen. Passerende automobilisten zien je nauwelijks, je loopt daar in je eigen wereldje, met je eigen gedachten, als in een soort cocon.

Thuis belt de garage: er zijn diverse mankementen geconstateerd, de totale schade bedraagt minstens 500 euro. Dat geld heb ik eigenlijk niet, met m’n WW-uitkering van 960 euro netto per vier weken. Dat wordt (opnieuw) mijn spaarrekening aanspreken. Zou ik deze kosten kunnen aftrekken van de belasting??

2 gedachtes over “Vandaag

  1. Ik geloof niet dat je dat kunt aftrekken. Een auto is gewoon een gebruiksproduct. Dan zou je verwachten ook de vervanging van je strijkplank en dergelijk af te kunnen trekken.

    Gefeliciteerd met je 2000 bezoekers trouwens. En wat ik begrepen heb, telt wordpress jou zelf niet mee in de telling, als je ingelogd bent in ieder geval. Dus… dat is dan weer mooi…

    Groet

Geef een reactie

