Home » Ik geloof » Vergeten….

Vergeten….


bedankt

Ik ben deze week dankdag vergeten – die eeuwenoude, oerchristelijke traditie om in het najaar (als de oogst van het land is) God te bedanken voor alle zegeningen.

Het is niet dat ik niet gezegend ben geweest, afgelopen jaar. Ik leef nog, heb geen ernstige ziekte gekregen, voel me beter dan ooit en heb m’n leven weer een beetje op de rails.

Reden genoeg om te danken, maar kerkgang is op dit moment een beetje te hoog gegrepen voor mij – dus laat ik die dienst op woensdag lopen en vergeet vervolgens dankdag helemaal.

Niet goed- maar God danken kan en moet natuurlijk elke dag. En die ‘dagelijkse dankdag’ is misschien wel belangrijker dan die ene dag in het jaar.

3 thoughts on “Vergeten….

    • Ja, zeker.

      Advent is nu begonnen – ook zo’n traditie, daar hoop ik de komende weken toch aan te denken.

      Geen kerstboom, kerstcadeau’s of kerstsfeer voor mij: voor velen ook een traditie, maar voor mij heeft het niks met kerst te maken.

  1. Even over advent. Onze dominee preekte zondag over de verbijsterde uitroep van Johannes de Doper, toen hij Jezus voor het eerst zag: Zie, het Lam Gods dat de zonden der wereld weg neemt! Ik wens iedereen in deze adventstijd toe dat hij of zij zo Jezus zien mag.

Geef een reactie

